Už od dob proroka Mohameda znějí nad muslimskými městy pětkrát denně hlasy muezzinů, kteří svolávají věřící k modlitbám. V Turecku ti nejlepší z nich každoročně soutěží a svým sugestivním výrazem dokazují, že muezzin je umělec svého druhu. Rakouský snímek sleduje dramatický průběh soutěže a zkoumá fenomén individuality v rámci islámské kultury.
Pomalu se probouzejícím jedenáctimilionovým Istanbulem znějí hlasy muezzinů svolávajících věřící k první modlitbě. Přestože mnoho z nich dnes nahradily magnetofonové záznamy a reproduktory na vrcholcích minaretů, těší se tato profese stále velkému zájmu. Na území Turecka se každoročně odehrává prestižní klání o nejlepšího muezzina, jehož dramatický průběh sleduje rakouský filmař ze dvou perspektiv. Jeden z porotců soutěže a specialista na „svolávání k modlitbám" Habil Öndes nabízí pohled spíše analytický, zatímco přímý souboj jeho žáků Halita Aslana a Isy Aydina o postup do prestižního celotureckého finále vnáší do vyprávění prvek napětí. Brameshuberův snímek zkoumá fenomén individuality v rámci islámské kultury a hledá odpověď na otázku, zda lze muezzina považovat za umělce svého druhu či pouhý boží nástroj.