Pevnina
Tři generace rodiny starého rybáře Ernesta, žijící na ostrůvku, kde už rybolov nahradila turistika, nečekaně naruší Afričanka Sára, kterou vyplavilo moře. Podle úřadů ji rodina nesmí ukrývat, ale Sára čeká dítě. Mají ji vnímat jako vetřelce, nebo jako lidskou bytost?
Obyvatelé malého ostrova, kde žije starý Ernesto se snachou a vnukem, se už nedokážou uživit rybolovem. Mladší generace sází na turistiku, ale ne každý umí podnikat. Giulietta, vdova po Ernestově synovi, na sebe bere péči o rodinu s nadějí, že její syn Filippo najde odvahu odejít. Když jednoho dne moře vyplaví skupinku ztroskotaných Afričanů, ocitne se rodina před osudovou volbou. Podle úřadů je pod hrozbou trestu nezbytné každého černého pasažéra hlásit, ale Sára, která u Pacillů hledá úkryt, je těsně před porodem. Dvě ženy, Giuliettu a cizinku Sáru, spojuje v podstatě stejná touha: najít kdesi na pevnině lepší budoucnost pro své děti. Dějiště filmu připomene Viscontiho slavné dílo Země se chvěje. Ale sociální motivaci, ač stále přítomnou, nahrazuje v poetickém, takřka pohádkovém klíči aktuální problém postoje k „cizinci": má být vnímán jako nevítaný vetřelec, nebo jako lidská bytost?