Elio Petri... Poznámky o filmaři
Ceněný pohled na kariéru klíčového, byť polozapomenutého italského tvůrce stojí na vzpomínkách přátel a spolupracovníků, jako jsou Paola Petriová, Ennio Morricone, Franco Nero nebo Vanessa Redgraveová.
Proč není možné dohledat filmy Elia Petriho? Jak to, že se zdá z kolektivní paměti vytěsněn cenami ověnčený tvůrce, který velmi komplexně zachytil podstatu existence na přelomu šedesátých a sedmdesátých let? Vůle dobrat se odpovědí na tyto otázky přiměla trojici autorů k natočení Petriho filmového portrétu. Kapitoly chronologicky pojatého pohledu na život a kariéru filmaře oddělují milníky ve formě Petriho úderných a emocionálně působivých citací, zatímco segmenty samotné jsou vyplněny ukázkami z filmů a svědectvími přátel a spolupracovníků. Paola Petriová, Bernardo Bertolucci, Robert Altman, Ennio Morricone, Franco Nero, Vanessa Redgraveová, Giuliano Montaldo, Florinda Bolkanová, Ursula Andressová a další, ti všichni hovoří o Petrim s nadšením a vzrušením, zmiňujíce jeho jedinečnost v rámci poválečného italského filmu.