Fred je rozevlátý mladý novinář a začínající spisovatel, pro něhož je nejdůležitější osobní svoboda. V jisté chvíli je však donucen zamyslet se nad tím, jak naložit se svým životem a jak a zda přijmout nečekanou zodpovědnost. Originální estonský filmař vzdává ve snímku natočeném na 16mm film a opatřeném okouzlujícím retro soundtrackem hold francouzské nové vlně.
Fred je rozevlátý mladý novinář a začínající spisovatel, pro něhož je nejdůležitější osobní svoboda. Když je vyhozen z novin kvůli excentrické recenzi na Malickův Strom života a přítelkyně mu oznamuje, že je těhotná, je donucen zamyslet se nad tím, jak naložit se svým životem a jak a zda přijmout nečekanou zodpovědnost. Originální estonský tvůrce si prostřednictvím hlavního hrdiny klade otázky, nakolik je člověk závislý na převážně materiálně orientované společnosti a zda a za jakou cenu si lze uchovat svobodu a nezávislost. Ačkoli se snímek odehrává v současnosti, Veiko Õunpuu mu s využitím zrnitého 16mm filmu a okouzlujícího soundtracku, složeného převážně z písní 70. let, dodal sympatickou retroatmosféru. Vzezřením i rebelskou povahou hlavního hrdiny pak Free Range / Balada o přijetí světa zjevně odkazuje na filmy nové vlny a skládá jim hold.