Romantický příběh ze 16. století o estonském Robinu Hoodovi - udatném knížeti Gabrielovi - a krásné Agnes, již se snaží její teta, vlivná abatyše ženského kláštera, provdat za syna svého přítele, starého rytíře Rysbytera. Osud a náhoda však zmaří její plány ve prospěch mladé dvojice.
Divácky nejúspěšnější sovětský film roku 1971 vychází z historického románu Eduarda Bornhöha Kníže Gabriel aneb Poslední dny kláštera svaté Brigity (1893). Romantický příběh se odehrává v 16. století a jeho hrdiny jsou estonský Robin Hood - svobodomyslný a udatný kníže Gabriel - a mladičká Agnes, neteř vážené a vlivné abatyše ženského kláštera. Ta se snaží provdat půvabnou Agnes za syna svého dávného přítele, starého rytíře Rysbytera. Plán vypočítavých starců však překazí náhoda - v hlubokém hvozdu dojde k osudovému setkání Agnes s knížetem Gabrielem...