Experimentální umělecký hraný film natočil sedmašedesátiletý enfant terrible českého filmu jako pandán k Dopisu otci Franze Kafky. Adresátkou formálně rafinované disputace o vlastním životě se však stává protagonistova zemřelá matka – oční lékařka. Film získal Zlatého leoparda v soutěži videofilmů na MFF v Locarnu 2001.