Někde je snad ráj
Sedmnáctiletý pasáček koz Eidok sní o tom, že odejde z domova a pozná „svět venku“. Když je však jeho otec zavražděn a příbuzní mladíka nutí realizovat krevní mstu, začíná chápat, jak komplikované vztahy existují mezi starobylými tradicemi, v nichž vyrůstal, a lákavým neznámem vnějšího světa.
Sedmnáctiletý Eidok je pasáčkem koz. Uprostřed monotónní práce nepřestává snít o tom, že jednoho dne pozná jiný, zajímavější prostor, než jakým je rodný vesnický mikrosvět s jeho prostými, neměnnými životními rytmy. Rodiče Eidokovi nechtějí bránit v odchodu, ale jejich poměry jsou natolik nuzné, že od téměř dospělého syna očekávají okamžitou výpomoc. Mladík přesto neúnavně jde za svým snem. Jeho touha po změně je však odměněna bolestným poznáním: vnější, navenek tak lákavý svět vstupuje do Eidokova dosud přehledného života nečekaně brutálním způsobem. Mladíkův otec je zavražděn a on je vystaven nátlaku příbuzných: podle starých tradic by měl uskutečnit pomstu. Chladnokrevně, ze zálohy zastřelit údajného otcova vraha však nedokáže. Když se před ním jednoho dne konečně otevře cesta k úniku, začne Eidok chápat, že ani možnost opustit domov není ideální, jak si představoval. Začíná také tušit, že zůstat vyžaduje stejnou dávku mužné odvahy jako odejít – a že odetnout se od svých kořenů nejde stejně jako uniknout před sebou samotným.