Amélia, ztvárněná úchvatnou montrealskou taneční společností La La La Human Steps, je "ztělesněním čisté virtuozity" s výrazně abstraktní a mimořádně zkoncentrovanou choreografií. Dráždivá scénografie režiséra a choreografa Édouarda Locka v podobě dřevěné javorové krychle vypadá, jako kdyby byli tanečníci „zahaleni“ do tanečního parketu.
Oslnivá taneční skupina z Montrealu La La La Human Steps uvedla své představení Amélia, které odborníci označili za „ztělesnění čisté virtuozity“ s výrazně abstraktní a mimořádně zkoncentrovanou choreografií, poprvé v Praze v roce 2002. Režisér a choreograf v jedné osobě Édouard Lock se nespokojil jen s pouhým záznamem představení, ale podařilo se mu zachytit samotnou podstatu taneční práce. Jeho původním záměrem bylo vytvořit nekončící sled živých obrazů, zasazený do jednoduchého prostředí, který by byl přerušován jen změnami nasvícení a úhlů kamer. Častý pohyb šestnáctimilimetrové kamery o celých 360 stupňů si vynutil i některá dodatečná choreografická řešení, aby bylo možné tanečníky dostat do záběru a mimo něj. Náročná partitura pro housle, violoncello, klavír a jeden vokál kombinuje výrazně obrazovou minimalistickou hudbu spolu s texty z nejslavnějších písní Lou Reeda a Velvet Underground.