Jak jsem zabil světce
Pětadvacetiletá Viola se po několika letech strávených ve Spojených státech vrací zpátky domů. V Makedonii (2001) jsou jednotky NATO, dohlížející na klid a mír v zemi, která je zmítána nejistotou a násilím. Violin bratr Kokan je zcela pod vlivem vlasteneckých snů a nadějí, jejichž naplnění ovšem hraničí s terorismem, protože ani jemu už není jasné, za koho a proti komu bojuje. Rodiče Violy zavírají oči před rodinnými starostmi i před realitou všedních dnů a dědeček, někdejší revolucionář, tráví čas před televizí, aniž by přesně chápal obsah vysílaných zpráv. Za této situace Viola nedokáže přiznat pravý důvod svého návratu domů… Teona Strugar Mitevská o svém debutu řekla: „Není nic horšího než vrátit se domů, do míst, kde jste vyrůstali, a nalézt je zničená válkou. Vidět svět svého dětství v naprostém zmaru a cítit se jako cizinec tam, kde jste se narodili...“ Jak jsem zabil světce je autobiograficky laděný příběh, který je prvním filmem sourozenecké produkční společnosti Sisters and Brother Mitevski. Sestra Labina vytvořila roli Violy v Teonině prvotině a bratr Vuk svůj projekt právě nyní chystá.