Zrůda
Hrdinkou dramatu inspirovaného skutečnými událostmi je prostitutka Aileen Wuornosová, jejíž odpor k pokořující profesi dostane novou podobu ve chvíli, kdy v sebeobraně zabije jednoho ze svých zákazníků. Drama líčící osudy „první americké sériové vražedkyně“ získalo Independent Spirit Award. Herecký výkon Charlize Theronové byl oceněn Oscarem, Zlatým glóbem a Stříbrným medvědem na loňském Berlinale.
Aileen Wuornosová je prostitutka. K mužům cítí jen odpor a nenávidí způsob, kterým se už od třinácti let živí. Z rodného Michiganu, kde nikdy nezažila nic dobrého, se přesouvá na Floridu, kde jí u silnice, v náručí řidičů náklaďáků, stěží čeká něco lepšího. Nový směr získává její život v lesbickém baru, kde potkává osmnáctiletou Selby Wallovou - dívku, již rodiče poslali k příbuzným v naději, že jí vyženou z hlavy "nesprávnou" sexuální orientaci. V Selby objevuje Aileen vidinu normálního života, ale aby ji realizovala, musí pokračovat v původním způsobu obživy. Když jednoho ze svých zákazníků v sebeobraně zabije, vydává se na cestu krvavého násilí, z níž už není návratu… Drama debutující Patty Jenkinsové, poskytující divákům svéráznou love story i nezvyklý sociální komentář, vzniklo podle skutečných událostí ("první americká sériová vražedkyně" se přiznala k vraždám šesti mužů "v sebeobraně" a před dvěma lety byla na Floridě popravena). Částečně se natáčelo i v místech, kde se skutečná Aileen Wuornosová v letech 1989 - 90 pohybovala.