Bílá kůže
Student Thierry se zamiluje do půvabné hudebnice Claire. Banální love story typu "chlapec potkává dívku" se však mění v mysteriózní horor v cronenbergovském stylu.
Montreal. Student Thierry chce oslavit narozeniny se svým spolubydlícím, Haiťanem Henrim, a s dvojicí prodejných dívek, náhodně potkaných v baru. Henriho však jeho partnerka brutálně napadne a uteče. Kamarádi usoudí, že šlo o rasově motivovaný útok. Pravda je však mnohem děsivější: Thierry potkává tajemnou rusovlásku, studentku hudby Claire, a v její sestře poznává neznámou útočnici. Zatímco podezřívavější Henri na videu sjíždí filmy Davida Cronenberga a na internetu studuje stránky o upírech, Thierry odmítá uvěřit, že by s rodinou jeho lásky s bělounkou kůží bylo něco v nepořádku. Příběh inspirovaný románem Joëla Champetiera, který se podílel rovněž na scénáři, rafinovaně přehazuje výhybku banální story typu „chlapec potkává dívku“ do spletitě temného kolejiště mysteriózního thrilleru, mixnutého sociální alegorií a gotickým hororem. Film získal Cenu města Toronto za nejlepší debut na MFF v Torontu a Cenu Clauda Jutry za nejlepší debut v rámci Cen Genie.