An-Magritt
Příběh krásné a hrdé dívky se odehrává v drsném prostředí norského venkova v 17. století, v oblasti rudných dolů a hutí. V násilnickém mužském světě bojuje sirotek An-Magritt zprvu o holé přežití. Zocelena nepřízní osudu a dřinou, naučí se také mužsky jednat. V jejím životě se však nečekaně objeví muž, který je jiný než ostatní a který v ní probudí lásku.
Film je adaptací známého románového cyklu norského spisovatele Johana Falkbergeta Chléb noci. Děj, zasazený do úchvatného přírodního plenéru norského venkova, ukazuje život v 17. století v drsném kraji rudných dolů a hutí. Hrdinka An-Magritt je prostá žena, jež vyniká nejen krásou, ale i mimořádnou životaschopností. V drsném prostředí rodné vesnice, kde převažuje mužské obyvatelstvo, byla nucena jako sirotek tvrdě bojovat o přežití. Naučila se mužským způsobům v hospodaření a v obchodě, dokonce i číst a psát. Čelí těžkému životu plnému dřiny a protivenství v každodenním zápase s chudobou, předsudky i s přírodními živly. Její nepřístupnou hrdost zlomí příchod cizince - německého vzdělance a stavitele vodních kol Johannise. Okouzlena jeho ušlechtilou mužností zažívá An-Magritt sílu lásky, do níž však také zasahují lidská zloba a nepřejícnost.