Do mladého mnicha na cestě k věhlasnému chrámu se zamiluje mladá vdova. On jejím svodům odolá jedině s pomocí lži, že se k ní po vykonání pouti navrátí. Vdova však jeho slova prohlédne a promění se v obrovitého plaza, symbol žárlivosti, před nímž neexistuje útočiště. Mistrovské a esteticky rafinované dílo z roku 1976.
Po cestě do věhlasného chrámu kráčí řada poutníků, mezi nimi též postarší mnich a jeho mladý, ale pro své duchovní povolání zapálený učedník. Navečer se ubytují v pokoji u mladé vdovy, která se do mladíka vášnivě zamiluje. On jejím svodům odolá jedině pomocí lži, že se k ní po vykonání pouti vrátí. Vdova však jeho slova prohlédne a ve zběsilé honbě za ním se promění v obrovitého plaza, symbol žárlivosti, před nímž neobstojí žádná překážka. Mnichové v chrámu nevidí jiný způsob než ukrýt ho před bestií pod velký zvon. Ale před spalující vášní již není skrýše... Mistrovské a esteticky rafinované dílo z roku 1976.