Psychiatr a neurolog Georgi Lulčev, ředitel ústavu pro duševně choré, hledá možnost úměrného a výnosného podnikání, při němž by se uplatnili i jeho pacienti. Neúnavně obchází různé farmy a provozy a kalkuluje. Rád by totiž vybudoval pro své svěřence důstojný a moderní domov.
Film je skupinovým portrétem ředitele chátrajícího ústavu pro duševně choré, jeho chovanců a personálu. Psychiatr a neurolog Georgi Lulčev je podán jako velký idealista a snílek. Z terapeutických i praktických důvodů by chtěl své pacienty zapojit do podnikaní. Proto neúnavně obchází nejrozmanitější farmy a provozy. Zvažuje chov nutrií a bource morušového, pštrosů a hlemýžďů, pečení chleba. Neúnavně hledá sponzory, zvládá abecedu účetnictví, systematicky vyplňuje sázkové tikety. Rád by totiž ze starého kláštera vybudoval důstojný domov pro své svěřence. Chápe je jako rodinu a všemožně se snaží zlidštit jejich existenci v nedobrovolné izolaci. Zapojuje je do sportu, příprav vánočních oslav. Humorný aspekt vnášejí do filmu i komentáře jeho tolerantní manželky.