Příběh o válečném invalidovi - "hrdinovi" Vitóriovi - vznikl v Angole dva roky po skončení třicetileté občanské války. Dokumentárně laděný hraný snímek zaznamenává ještě několik dalších lidských osudů v hlavním městě válkou zdevastované a traumatizované africké země.
Příběh situovaný do hlavního města Angoly Luandy se odehrává dva roky po skončení vleklé občanské války, kdy zdevastovaná země pomalu ožívá. Vitório je válečný veterán, který přišel o nohu a marně se snaží začít nový život. Nejenže se mu nedaří najít zaměstnání, ale ještě je mu ukradena protéza i s medailí za statečnost. Kromě něj sledujeme osudy dalších postav v jeho okolí: dvanáctiletého Manua, který ve válce přišel o rodiče, žije s babičkou a potuluje se v noci s partou výrostků, prostitutky Marie Bárbary, která ztratila za války syna, mladé učitelky Joany a jejího snoubence z lepší rodiny. Dokumentárně zaznamenané syrové situace připomenou v mnohém italské neorealistické filmy. Do hraného děje se výrazně otiskla specifická atmosféra i kolorit afrického města, jež se vzpamatovává z poválečného traumatu.