Truhla předků
V Paříži usazený Ajdar se na výzvu rodiny rozjede do rodné vsi v Kyrgyzstánu, aniž tuší, jak nesnadné bude představit příbuzenstvu svou francouzskou přítelkyni Isabelle jako nevěstu. Tradiční představy a mravy a evropské myšlení se ocitnou v nesmiřitelném rozporu.
Ajdar, původem z kyrgyzského ailu u jezera Issyk-Kul, již léta pracuje v Paříži, kde žije s půvabnou Francouzkou Isabelle. Na opakované výzvy rodiny se s ní rozjede domů, aniž tuší, jak nesnadné situaci se vystavuje. Zatímco on se poevropštil, jeho příbuzenstvo a sousedé dodržují tradiční způsob života. Očekávají, že se mu nezpronevěří ani Ajdar, který by se měl podle mínění matky oženit. Už nachystala pro vyhlédnutou nevěstu truhlu s výbavou a dárky. I proto Ajdar vydává nic netušící Isabelle jen za svou kamarádku. Ta, odkázaná výhradně na jeho překlad, bezděčně hraje přisouzenou roli. Očarovaná krásou exotického prostředí a krajiny si ani neuvědomuje hloubku Ajdarova dilematu. Blíží se však okamžik, kdy oba budou muset vyřešit nesnadný problém své národní a kulturní identity a zvážit hodnotu vzájemných zisků a ztrát.