Slovy autora „psychedelický pohled na mýtus amerického motocyklisty“. Snímek, kombinující hrané záběry s archivním materiálem a hudebním popem 60. let, je zamyšlením nad erotickou přitažlivostí motorkářů v černé kůži, násilím, mocí a sadomasochismem.
Film převratný v mnoha ohledech, fascinující montáž, kombinující homoerotické záběry brooklynského motorkářského gangu s archivním materiálem a obrazy amerických kulturních ikon. Popový soundtrack slouží jako ironický kontrapunkt. Snímek vytvořil nový filmový jazyk, který můžeme považovat za prototyp hudebního klipu i formátu reality TV. Jeho styl ovlivnil mnoho režisérů, včetně Rainera Wernera Fassbindera, Martina Scorseseho nebo Quentina Tarantina. Anger prohlašuje, že ke svému rozsáhlému soundtracku získal všechna potřebná autorská práva. Dnes by něco takového přišlo na miliony. Film se postaral i o průlom v právní oblasti. Během jeho premiérového uvedení bylo hollywoodské mravnostní oddělení upozorněno, že se jedná o pornografii. Případ se dostal až k Nejvyššímu soudu Kalifornie, který dospěl k závěru, že se jedná o snímek s „pozitivním společenským obsahem“.