Nový svět
Počátek 20. století na Sicílii. Vesničan Salvatore se rozhodne prodat svůj nepatrný majetek a odejít s dětmi a starou matkou do Ameriky. Příběh jednoho z tisíců emigrantů, kteří opustili Itálii v naději, že v zaslíbené zemi najdou práci a chleba pro své rodiny, vypráví tvůrce s neobyčejným smyslem pro historický detail, ale také pro psychologii sicilských vesničanů, spjatých s tisíciletými pověrami a tradicemi. To vše činí s tak nevšední dávkou fantazie, že film získal v Benátkách 2006 Stříbrného lva za objev, přestože nejde o debut.
Počátek 20. století na Sicílii. Ovdovělý, ale ještě mladý vesničan Salvatore se odhodlá uvěřit vyprávění o blahobytu, který ho čeká v daleké Americe a rozhodne se prodat to málo, co má a vydat se s dětmi a starou matkou na cestu do země zaslíbené. Ještě než rodina nastoupí spolu s dalšími stovkami emigrantů na loď, potká Salvatore mladou, pěkně oblečenou ženu, hovořící anglicky a tvrdící o sobě, že je Angličanka urozeného původu... Kdo je Lucy ve skutečnosti, zůstává obestřeno tajemstvím, ale je zřejmé, že umí využívat svých půvabů. V další kapitole filmu, líčící strastiplnou plavbu, brání Salvatore Lucy před výpady druhých cestujících, podléhaje stále víc jejímu kouzlu. Třetí část zaznamenává přistání na Ellis Islandu, jež se odehraje v mlze, připomínající Felliniho A loď pluje. Jakmile emigranti vstoupí na pevnou zem, jsou podrobeni záplavě vyšetření a testů, jež mají určit, zda jsou způsobilí, aby prošli „Zlatou bránou“.