Film nás nejednou zavede zpět do časů, kdy se Jonathan a Shane jako malí chlapci sešli ve školních lavicích v jedné z tchajwanských provincií. Tehdy mezi nimi totiž vzniklo pouto, které trvá dodnes, kdy oba dospívají a odešli studovat do města. Vztah začal nedobrovolně, vzorný žák Jonathan dostal od učitelky za úkol dohlížet na problematického Shanea. Během let Jonathana tu a tam přepadla potřeba nějak se z těsného vztahu vymanit, nejvíce asi ve chvíli, kdy ve škole potkal hezkou a nekonvenční spolužačku. Společná noc ale nedopadla dobře a tento zážitek vnesl mezi dvojici nesoulad, takže ani nepřekvapí, že se Carrie posléze začne sbližovat se Shanem. Jenže oba mladíci si postupně uvědomí, plni zmatku, mučivých výčitek a zábran, že jejich přátelství je něčím víc než jen vzájemnou klukovskou oddaností. Dílo zaujme autenticitou hereckých projevů, pečlivě prokreslenou psychologií trojice postav a cudností v odkrývání jejich citů.