Zlá vůle
Příběh o lásce, která i v dnešní Francii musí čelit náboženským předsudkům, vypráví o vztahu Araba Ismaëla a Židovky Clary. Navzdory tomu, že se mají upřímně rádi, jsou stále víc zatahováni do sváru, jehož podhoubí živí jejich nejbližší.
Hádej, kdo přijde na večeři? Právě tak by se mohlo jmenovat i toto milostné drama vyprávějící o mladé dvojici, jejíž vztah provází nevůle obou rodin. Milenci z Verony kdysi museli čelit skutečnosti, že patří ke znepřáteleným rodům. Ještě před padesáti lety stačilo, když dva zamilovaní lidé neměli stejnou barvu kůže. Nyní se mají upřímně rádi Arab Ismaël a Židovka Clara a čekají spolu dítě. Ale přestože se oba v první řadě cítí být Francouzi a náboženství v jejich životě hraje zanedbatelnou roli, je potřeba málo, aby vznikly první rozpory, živené zneklidněným příbuzenstvem. On i ona přece patří k těm „druhým“. Stačí ironická poznámka, jedovatý vtípek, „dobře míněná“ rodičovská či kamarádská rada. Podobně asi vznikaly první střety mezi Araby a Židy, které nakonec vedly k válce. Je možné, že by i v jednadvacátém století měly náboženské předsudky tak zničující moc?