Skryté paprsky slunce
Poté, co se manžel zabil při autonehodě, stěhuje se mladá žena Shin-ae se synkem do mužova rodného města Miryang. Otevře si hudební školu a ze všech sil se snaží zapadnout, což se jí přes veškeré úsilí příliš nedaří. Město Miryang nakonec ženě přináší mnoho zklamání a bolesti... Silné drama o lásce postavil režisér slavných Mentolek a Oázy na výborném scénáři a strhujícím výkonu Jeon Do-yeon, za nějž si odnesla Cenu pro nejlepší herečku z MFF v Cannes 2007.
Název města Miryang v překladu znamená „místo zalité sluncem“, pro mladou Shin-ae se však změní v místo bolesti a smutku. Po smrti manžela se do jeho rodiště Miryangu stěhuje i s malým synem a snaží se tu začít nový život. Otevře si hudební školu, pokouší se navázat přátelské vztahy s místními obyvateli a nešetří dobře míněnou radou, když se jí například zdá, že by se sousedce podařilo přilákat do krámku více zákazníků, kdyby byly stěny natřeny veselejší barvou. Přesto však zůstává cizinkou a městečko Miryang ji nakonec vystaví jedné z nejtěžších životních zkoušek... Zatím nejambicióznější film režiséra a spisovatele Lee Chang-donga je vystavěn podobně jako vynikající román: s každou minutou příběhu se nám odkrývají nové roviny vyprávění, nečekané hloubky a paralely, nová překvapení a dějové zvraty, přičemž vše je prodchnuto hlubokou lidskostí a věčným hledáním touhy žít dál i přes nejhlubší bolest. V hlavních rolích excelují Song Kang-ho (můžeme ho vidět také ve filmu Mutant v sekci Půlnoční filmy) a Jeon Do-yeon, která si z letošního MFF v Cannes odnesla Cenu za nejlepší ženský herecký výkon.