Říše bohatství
První scénář Paz Alicie Garcíadiegové je inspirován povídkou El gallo de oro (Zlatý kohout) spisovatele Juana Rulfa. Druhá filmová adaptace vzestupu a úpadku Dionisia Pinzóna si zachovává atmosféru magického realismu, kohoutích zápasů i mexického venkova s jeho chudobou a folklorem.
Dionisio Pinzón vyléčí kohouta zraněného na zápasech v „palenque“. Ten se mu odvděčí řadou vítězství, díky nimž jeho pán zbohatne. Osudným se mu stane až setkání s krásnou La Caponerou, o niž ale musí bojovat s mocným Lorenzem Benavidesem. Oba muži se střetnou na kohoutích zápasech a v kartách, což jsou dvě hlavní místní neřesti. Ale ani láska nemusí znamenat zkázu. Scénář vznikl na základě povídky mexického spisovatele Juana Rulfa, která byla převedena do filmové podoby již mnohokrát. První adaptace z roku 1964 pocházela z pera Gabriela Garcíi Márqueze a Carlose Fuentese. Po jejich úpravách se z příběhu vytratila naléhavá magickorealistická atmosféra, kterou naopak zachoval Arturo Ripstein. Ten vypráví příběh muže, jehož život je ovlivněn řadou magických událostí, které samy o sobě nejsou zázraky. Scenáristka Paz Alicia Garcíadiegová připsala oproti předloze několik detailů, jež ději ubraly na realističnosti a přidaly mu na tajemnosti. Říše bohatství je iniciačním snímkem nového mexického filmu nastupujícího v osmdesátých letech. Pro tento proud je charakteristická snaha odpoutat se od tradičních melodramatických schémat – režiséři toho dosahují zdůrazněním chudoby, odkazy na mytologii nebo magickou realitu každodenního života. Nesympatické postavy se zmítají ve vášnivých citech, přičemž se často odklánějí od tradičních křesťanských hodnot. Arturo Ripstein se k této tendenci připojuje a do jeho filmů tak vstupuje estetika hladu, bídy a úpadku.