Živý portrét velkého texaského bluesmana Sama „Lightnin’“ Hopkinse (1912–1982), klíčové postavy stylu, který mísí venkovské a městské prvky, a jenž se stal jedním z nejplodnějších bluesových hudebníků 20. století. V dokumentu je zachycena jeho produkce klasického blues při příležitostech pikniků a černošského rodea.