Tablo
Romský policista Karcsi žije se Švédkou Evou. Jednoho dne je přivolán k vraždě bohatého kšeftaře Schultera. Začne případ vyšetřovat a rozplétat složitou situaci, kterou si sám ještě více zkomplikuje. Tablo je temné, groteskní krimi, hořká výpověď o krutosti dnešního světa, o rasismu i vztahu majorit k minoritám.
Romský policista Karcsi žije se Švédkou Evou. Jednoho dne je přivolán k vraždě bohatého kšeftaře Schultera. Začne případ vyšetřovat, vyslýchat sousedy i podezřelé a rozplétat složitou situaci, kterou si sám ještě více zkomplikuje. Tablo je pozoruhodné, temné, groteskní krimi, které připomene loňského karlovarského vítěze Severní blata. Adaptace novely Ákose Kertésze je podařený žánrový film, plný černého humoru a surreálních situací. Opulentně řetězí podivné obrazy, až postupně začne vystupovat ústřední příběh charizmatického policisty, který musí bojovat tak trochu proti všem, přesto jde neochvějně za pravdou, zároveň to je ale omylný člověk jako my všichni. To vše utváří groteskně temnou, hořkou výpověď o krutosti dnešního světa a lidí v něm žijících, skrze hlavní postavu se film vyjadřuje i k rasové problematice a rasismu – nebo spíš ke vztahu mezi jakýmikoli minoritami a majoritou.