Nejlepší roční období
Dvě staré ženy pojí zvláštní soucit založený na nenávisti. Pramení z rivality v lásce k muži, který dávno nežije. Obě ho kdysi milovaly, ale ta, kterou miloval on a kvůli níž se dopustil nepředloženého činu, se ho vzdala. Oženil se pak s tou, která mu oddaně posluhovala, aniž v něm vzbudila touhu po opětovaném citu… Dvě hrdinky ztělesňuje šest hereček. Hrají nerozvážnost mládí, bláhové marnění šancí své zralosti i pošetilost stáří neschopného vyrovnat se s osudem. Návraty do různých fází v podstatě banálního vztahu ozvláštňují bytostně odlišné reflexe žen, idealizujících si nepříliš zajímavého muže. Alogické jednání postav dotvářejí výmluvné dialogy, převzaté ze hry dramatika a režiséra Ivana Vyrypajeva Valentinův den. Existenciální náboj dramatu umocňuje rafinované nakládání s retromotivy v psychologii a prostředí děje i nadčasově, všedně působící scenerie přímořského přístavního města a jeho okolí.