Tobruk
Podzim 1941. Vojáci 11. východního československého praporu jsou převeleni do severoafrického Tobruku, aby ho po boku spojeneckých divizí hájili proti nepřátelské přesile. Ohrožení nepředstavuje jen všudypřítomná smrt, ale i žhavé peklo africké pouště – a nečekaně i meze vlastní trpělivosti a odvahy. Václav Marhoul natočil umělecky nekompromisní, atmosférou nabitou podívanou, jež vypovídá o odvaze bojovat daleko od domova za svou vlast. Film získal tři České lvy.
Podzim 1941. Vojáci 11. východního československého praporu jsou převeleni do severoafrického Tobruku. V rámci aktivit Spojenců mají ubránit před německými a italskými jednotkami poslední strategický přístav na severu Libye. Naivní představy nováčků o hrdinství se brzy střetnou s drsnou realitou: všudypřítomné ohrožení nepředstavuje jen nepřátelská palba, ale i žhavé peklo africké pouště – a nečekaně i meze vlastní trpělivosti a odvahy. Voják Jiří Pospíchal stejně jako ostatní musí vzdorovat ztrátě sebeúcty a otestovat svou vůli přežít. Václav Marhoul se ve svém originálním válečném snímku inspiroval předlohou Stephena Cranea. Svůj film nepojal jako tradiční akční drama, ale jako umělecky nekompromisní, atmosférou nabitou podívanou, jež vypovídá o odvaze bojovat daleko od domova za svou vlast. Z pěti nominací na Českého lva Tobruk proměnil tři (za kameru, hudbu a zvuk).