Justice: Křížem krážem vesmírem
Francouzské hvězdy elektronické taneční scény Justice uvádějí drsnou pravdu o svém americkém turné. Zčásti mystifikační crazy dokument v té nejlepší tradici fantazírování o hudební scéně spolurežíroval slavný autor popartových klipů So Me.
V roce 2007 se na světové hudební scéně prosadila francouzská dvojice Justice. Její úspěšné album mělo v titulu jen znak pro kříž. Elektronická taneční hudba, která navazuje na její úspěšné krajany Daft Punk, v sobě na první pohled neskrývá ironii a absurditu. O to překvapivěji může působit film, jímž se tvůrci rozhodli doprovodit koncertní nahrávky: „dokument z turné" je divokým, vyostřeně současným pokračováním mystifikačních snímků, které těží z excentričnosti a bizarní image hudební scény. Producenti Gaspard Augé a Xavier de Rosnay hrají v Justice postmoderní disko, ale film je odhaluje jako rockové hvězdy, které si užívají na výsluní slávy. Kožené bundy a drsňáctví evokují metalovou scénu, americká šňůra je protkaná bizarními momenty (krmení veverek psychofarmaky, impulzivní svatba v Las Vegas), i vedlejší postavy jsou vykreslené s filmařskou péčí. Některé motivy jsou citované ze starších hudebních dokumentů, jiné momenty připomenou skupinu Monty Python. Jedním z režisérů je designér a autor klipů So Me, zásadní postava dnešní popkultury.