Páskové
Páskové, mezi něž se vetře podivný komsomolec Mels a splyne s nimi, horují pro americký životní styl a revoltují tak proti poměrům roku 1955. Retromuzikálové scény střídají pasáže, v nichž se s ironickou nadsázkou prezentuje jak stav mysli a způsob existence různých vrstev sovětské populace, tak touha mládeže po zakázaném ovoci.