Žízeň
Po ocenění za dnes již kultovní film Old Boy se Park Chan-wook vrací z festivalu v Cannes s Cenou poroty za film Žízeň, intelektuální variaci na upírské příběhy, v jejímž centru stojí konflikt mezi hříchem a vykoupením. Ironií je, že je to právě katolický kněz, symbol humanismu, kdo je hlavním hrdinou příběhu muže, jemuž víra zakazuje zabíjet, současně však každá částečka jeho těla volá po krvi, které se musí napít, aby přežil...
Katolický kněz Sang-hyun se stane součástí lékařského experimentu, během nějž je infikován smrtícím virem. Po podivné transfuzi se vrací zpět do světa živých, krev neznámého původu z něj však udělala upíra. Sang-hyun se zmítá mezi sžírající touhou sát krev a vírou, která mu zakazuje zabíjet. Navíc se zaplete do aféry s vdanou kamarádkou z dětství, která také nevěstí nic dobrého... Park Chan-wook ve svých filmech již dlouho zkoumá téma vztahu mezi hříchem a vykoupením. Žízeň je projekt, na jehož přípravách pracoval celých deset let. Už v roce 2000, kdy natočil Pohraniční pásmo, si pro ztvárnění role kněze, z něhož se stane upír, zajistil herce Song Kang-hoa. Nejen herecké výkony, ale i skvělá práce se střihem a kamerou vytvářejí opět zcela jedinečný svět, který je pro Park Chan-wookovy filmy příznačný. Zajímavostí mimo jiné je, že se jedná o první korejský film, na jehož financování se již od počátku podílelo velké hollywoodské studio (Universal Pictures International). Z festivalu v Cannes si Žízeň odnesla Cenu poroty (spolu s filmem Fish Tank Britky Andrey Arnoldové).