Jorge, mladý muž s mayskými kořeny, a jeho malý syn Natan se vydávají na širé moře. Jejich společná cesta má být tou poslední, než se jednou provždy rozejdou... Poetický, minimalistický a metaforický příběh byl natočen v lokalitě, kterou UNESCO roku 1996 prohlásilo jako přírodní rezervaci biosféry světovým dědictvím.
Dějištěm snímku na pomezí hraného a dokumentárního filmu je z větší části Banco Chinchorro, které UNESCO prohlásilo roku 1996 za přírodní rezervaci biosféry a světové dědictví. Nejdelší korálový útes v Mexiku a druhý nejdelší na světě je domovem tisíců živočišných druhů. Tady se odehrává dlouhé loučení syna a otce, zaviněné nesourodými světy... Šťastný romantický vztah Italky Roberty a Jorgeho, Mexičana s mayskými kořeny, trval několik let, než oba zjistili, že nejsou schopni vzájemně pochopit „civilizaci" toho druhého. Dříve než Jorge, nezasaditelný do „věčného města", definitivně zmizí z Robertina života a vrátí se ke svým kořenům, podnikne s malým synem Natanem výpravu na otevřené moře. Ve společnosti starého rybáře a bílé volavky tvoří otec a syn dokonalou dvojici, sladěnou společnými zážitky, a zároveň dokazují možnost člověka žít v harmonii s přírodou.