Neonoirová adaptace románu brakového klasika Jima Thompsona je situována do západního Texasu a ve vyhroceně temném tónu vypráví příběh zástupce místního šerifa Lou Forda, který sice navenek působí jako přátelský, dobrosrdečný chlapík, ve skutečnosti se ale jedná o sadistického psychopata.
Po Samu Peckinpahovi (Útěk / The Getaway, 1972), Alainu Corneauovi (Černá řada / Série noire, 1979) či Stephenu Frearsovi (Švindlíři / The Grifters, 1990) sáhl po díle brakového klasika Jima Thompsona i Michael Winterbottom. Thompsonův román Killer Inside Me z roku 1952 se dočkal filmové adaptace už v roce 1976, kdy Burt Kennedy obsadil do hlavní role Stacyho Keache. Jde o asi nejosobnější dílo autora, jehož otec byl šerifem v Oklahomě, dokud po obvinění z defraudace neuprchl do Mexika. I zde je hrdinou příběhu zkorumpovaný šerif ze západního Texasu, respektive jeho zástupce, zdánlivě přátelský a všeobecně oblíbený Lou Ford. Fakt, že dobře vychází s malými i většími podvodníky, sice budí dojem, že je dobrosrdečný až příliš, ovšem skutečnost je jiná. Lou má spoustu problémů – se ženami, s prosazováním zákona i se stále rostoucím počtem vražd ve svém okrsku. Je nevyhnutelné, že podezření postupně ulpí i na Louovi, a konečně vyjde najevo, co je vlastně zač. V temném vesmíru Jima Thompsona je ovšem jen máloco tím, čím se zdá...