Animal Collective: ODDSAC
Psychedelie a extatický pocit v hudbě americké skupiny Animal Collective se odrážejí ve zběsilé filmové jízdě s nepopsatelným dějem, kterou muzikanti prohlašují za své „vizuální album". Kapela, jež film vytvořila sama spolu s experimentálním filmařem Dannym Perezem, získala v mnoha médiích ocenění za nejvýraznější album roku 2009. Premiéru filmu uvedl festival Sundance 2010.
V době, kdy americká psychedelická skupina Animal Collective sklízela mimořádný úspěch s albem Merriweather Post Pavilion (album roku 2009 podle médií Spin, Entertainment Weekly, Pitchfork, plus mnoho dalších ocenění), oznámili hudebníci, že jejich dalším dílem bude „vizuální album": těsné propojení obrazu a zvuku ve filmovém tvaru, který vznikal čtyři roky ve spolupráci s režisérem Dannym Perezem. Snímek, který byl poprvé uveden na festivalu Sundance 2010, hustě a surreálně vrství zvukové a vizuální vjemy, jež neústí do tradičního vyprávění, ale namísto toho noří diváka do fyzického zážitku. Snímek představuje Animal Collective jako zástupce dnešní scény, která při odchodu od technologického světa trhu, nabídky a virtuálních slastí došla přes návrat k přírodě až k novému šamanismu. Psychedelická zkušenost se tu setkává s archeologií médií, podvracením konzumní společnosti, novou duchovností a absurdním humorem.