Kawasakiho růže
Renomovaný psychiatr Pavel Josek má dostat medaili Paměť národa. Vychází však najevo, že údajný mravně bezúhonný disident kdysi donášel Státní bezpečnosti na někdejšího přítele své ženy Bořka a zavinil jeho nucenou emigraci. S novými fakty se pokoušejí vyrovnat i Joskovi nejbližší. Jaká (a čí) je však pravda? V příběhu o vině, trestu, odpuštění a pokání si zkušený režisér Jan Hřebejk poprvé vyzkoušel žánr psychologického dramatu. Film získal dva České lvy a ceny ekumenické poroty a C.I.C.A.E. v sekci Panorama na letošním Berlinale.
Renomovaný psychiatr Pavel Josek má dostat medaili Paměť národa. Vychází však najevo, že údajný mravně bezúhonný disident kdysi donášel Státní bezpečnosti na někdejšího přítele své ženy Bořka a zavinil jeho nucenou emigraci. S novými fakty se pokoušejí vyrovnat i Joskovi nejbližší – každý po svém, s odlišnými názory, pocity i vzpomínkami, které nutně nemusejí odpovídat pravdě. Ale o jaké pravdě je vlastně řeč? Režisér Jan Hřebejk a scenárista Petr Jarchovský využívali společensky závažná témata už dříve. V příběhu o vině, trestu, odpuštění a pokání se ale odpoutali od komediální nadsázky a poprvé si vyzkoušeli žánr psychologického dramatu. Film, jehož název inspirovalo údajně nejtěžší origami (jeho složitost připomínají vztahy hrdinů) získal České lvy představitelům vedlejších rolí Ladislavu Chudíkovi a Daniele Kolářové. Snímek zahajoval sekci Panorama na letošním Berlinale (Cena C.I.C.A.E., Cena ekumenické poroty).