Diago
Film natočený u příležitosti desátého výročí předání portugalské kolonie Macao pod správu Číny se vrací do roku 1999 a prostřednictvím osobní pouti titulního hrdiny s portugalsko-macajskými kořeny otevírá téma hledání identity jednotlivce i celé společnosti na prahu nejisté postkoloniální existence. Jeho režisér soutěžil na 43. MFF KV s filmem Šachta.
Filmová adaptace knihy macajské spisovatelky Lio Chi Heng vznikla u příležitosti desátého výročí předání portugalské kolonie Macao pod správu Číny. Píše se rok 1999 a televize na Macau neustále informuje o přípravách na nadcházející předání. V atmosféře měnící se společnosti, kdy někteří podstupují kurzy čínštiny a jiní zvažují emigraci, začne protagonista snímku pátrat po vlastní identitě. Víc než kdy dřív nyní pociťuje své portugalsko-macajské kořeny, kvůli nimž se v rodině s nevlastním otcem a sestrou necítil doma. Prostřednictvím pouti titulního hrdiny se otevírá téma hledání osobní i společenské identity na prahu postkoloniální existence, které v době předání představovalo palčivou otázku pro většinu macajských obyvatel. Melancholií prodchnuté vyprávění v dlouhých strohých sekvencích zachycuje pocity vykořeněnosti, ale přináší i naději, která jde neodvratně ruku v ruce s každým hledáním.