Poutavý dokumentární portrét loni zesnulého legendárního kameramana a spolupracovníka M. Powella a E. Pressburgera. Vyprávění Cardiffa samotného i jeho kolegů a přátel (Martin Scorsese, Kirk Douglas, Lauren Bacallová) jsou doplněna ukázkami z filmů, které pomohl proslavit (Červené střevíčky, Africká královna či Vojna a mír).
V roce 2001 získal Jack Cardiff (1914–2009) čestného Oscara jako první kameraman v historii cen americké Akademie. Notoricky známou sošku však poprvé sevřel v rukou o více než půlstoletí dříve, když byla oceněna jeho technicolorová kamera Powellova a Pressburgerova Černého narcisu. Vedle Hustonovy Africké královny či Vidorovy Vojny a míru jsou to právě snímky britsko-maďarské tvůrčí dvojice (dále Červené střevíčky, Otázka života a smrti), které proslulému kameramanovi se sedmdesátiletou tvůrčí kariérou zajistily nesmrtelnost. Více než dekádu připravovaný dokumentární portrét loni zesnulého mistra technicoloru je složen z poutavých svědectví Cardiffa samotného i jeho spolupracovníků či obdivovatelů (Martin Scorsese, Kirk Douglas, Lauren Bacallová, Thelma Schoonmakerová či Richard Fleischer). Úžasný příběh života, a především tvorby kameramanské legendy dokládá celá řada filmových ukázek z děl, jež by bez Cardiffova oka a tvůrčí invence dnes nebyly ani z poloviny tak proslulé.