Příběh tří sourozenců, kteří se každý po svém snaží bojovat se svým dědičným prokletím: schizofrenií. Genetické zatížení po otci, jež vláčejí svým životem, je navíc umocněno přísnou a mravoučnou výchovou matky (Geraldine Chaplinová). Film o předurčenosti člověka přežívat s břemenem, sestávajícím z naší genetické a emoční výbavy a výchovy.
Tandem úspěšných režisérů z Kanárských ostrovů zasadil děj svého šestého snímku do důvěrně známého prostředí Las Palmas. Tentokrát si zvolili komplikované téma mentální nemoci a jejího zničujícího dopadu na rodinu: „V mnohých filmech se postavy mění nebo překonávají určitá údobí. My jsme chtěli vyprávět příběh o těch, kterým se změnit nepodaří: všechno to, co v rodině zdědíme, se někdy stane nepřekonatelnou překážkou, jež nám brání naplnit naše vlastní představy o životě." Sourozenci Gracia, Martín a Coral jsou dětmi schizofrenika. Genetické zatížení po otci je umocněno přísnou a mravoučnou výchovou matky (Geraldine Chaplinová). S dědičným prokletím se každý z nich snaží bojovat po svém. Strach ze šílenství, odmítnutí a samoty sourozence izoluje od okolního světa i od sebe navzájem. Teprve blížící se smrt otce je přinutí opustit jejich vnitřní ostrov, kde se jako trosečníci ocitli v duchovní izolaci, a pochopit, že čelit nesnesitelnému dědictví mohou jedině společně.