Rytmus svobody
Dokument s podtitulem Jak svrhnout totalitní režim pomocí domácího zesilovače ukazuje, jak v Polsku posilovala rocková hudba pocit nezávislosti od 60. let až k pádu komunistického režimu. Film plný silných, mnohdy absurdních příběhů nechává znít hudbu skupin Brygada Kryzys, Maanam, Kult, Lady Pank či Republika.
Hudba a svoboda jsou spojeny tisíci příběhů. Dokument s podtitulem Jak svrhnout totalitní režim pomocí domácího zesilovače rekapituluje, jak v Polsku posilovala rocková hudba pocit nezávislosti od šedesátých let až k pádu komunistického režimu. Britský novinář a spisovatel Chris Salewitz jde po stopách různých příběhů: od prvního polského protestsongu Czesława Niemena přes proces s polskými hippies, nástup punkové revolty až k rokům Solidarity a výjimečného stavu. Na festival v Jarocinu, největším ve východní Evropě, se sjíždělo dvacet tisíc posluchačů a polské vládě se nedařilo mít rockovou scénu pod kontrolou. Film ze země, kde rock znamenal zároveň únik před katolicismem, je plný silných, mnohdy absurdních příběhů. Písňový text skupiny Maanam, psaný pod vlivem marihuany, byl cenzurou označen jako alegorie na sovětský vpád do Afghánistánu a zakázán. Snímek o hudbě jako nositeli naděje nechává znít písně skupin Tilt, Brygada Kryzys, T. Love, Maanam, Kult, Republika, Lady Pank, Izrael, 1984, Siekiera či Dezerter.