Muž z Nuuku
Hrdinou vůbec prvního grónského filmu je pětatřicetiletý tesař Malik (režisérův bratr Lars Rosing), který je náhle konfrontován s nevyhnutelností vlastního konce. Vydá se na fyzickou i duchovní cestu, která vede k vyrovnání se s minulostí i smíření s budoucností.
Pro pohledného pětatřicetiletého tesaře Malika je život v maličkém grónském hlavním městě Nuuku všedně poklidný – když nepracuje a nevěnuje se náhodným známostem, tráví většinu času s bratrancem Michaelem a obtloustlým kamarádem Carstenem – na lovu, v baru, u kulečníku. Nijak výjimečná každodennost se Malikovi obrátí vzhůru nohama toho dne, kdy mu diagnostikují závažnou nemoc a on se musí rozhodnout, zda odjede do Dánska na léčení, anebo zůstane doma s přáteli, rodinou – a dívkou, která by mohla být ta pravá. První grónská filmová produkce vznikla z potřeby dokázat, že severský ostrov je víc než jen atraktivní lokalitou pro zahraniční štáby. Podmanivost místní přírody ovšem hraje podstatnou roli i v neokázalém, ale emocionálně působivém příběhu vnitřní cesty hrdiny, který se dokáže vyrovnat s minulostí své rodiny i najít vnitřní smíření.