Velká červená jednička
V legendárním autobiografickém dramatu přibližuje Fuller prostřednictvím epizodicky vystavěného příběhu odyseu seržanta první pěchotní divize (ztělesněného Lee Marvinem) a čtyř jemu svěřených mladíků přes severní Afriku, Sicílii, smutně proslulou pláž Omaha až do Československa. Původní drasticky sestříhaná verze byla zrekonstruována v roce 2004.
Z aktivity MFF KV se během letošního ročníku festivalu uskuteční ve městě Sokolov, nedaleko Karlových Varů, vzpomínkový akt věnovaný Samu Fullerovi, příslušníkovi první pěchotní divize americké armády. V této části bývalého Československa, nesoucí kdysi německé jméno Falkenau, se totiž završila Fullerova anabáze za druhé světové války, jejíž filmovou podobu se mu podařilo zrealizovat až po více než třiceti letech od hrůzných událostí, které zažil v prvním květnovém týdnu roku 1945. Drama Velká červená jednička, jeden z nejproslulejších válečných filmů minulého století, bylo však v době svého vzniku drasticky sestříháno a zasloužené rekonstrukce v roce 2004 se Fuller bohužel nedožil. Drama obnažující absurditu války a razantně odmítající mýtus hrdinství za každou cenu přibližuje v epizodicky vystavěném příběhu odyseu seržanta první pěchotní divize (označení na rameni uniformy dalo filmu název), ztělesněného Lee Marvinem, a čtyř jemu svěřených mladíků přes severní Afriku, Sicílii, smutně proslulou pláž Omaha až do zmíněného Československa. Geografické rozmáchnutí sice odkazuje k epickému velkofilmu, Fuller však svůj příběh vybudoval především na pečlivé charakterizaci postav a jejich reakcích na události, při nichž není neobvyklé přijít o rozum.