Kdo by neznal svatého Mikuláše? Biskup, jenž se stal předobrazem Santy Clause, přežívá v evropské kultuře jako symbol dobrodiní. Ovšem jen hrstka zasvěcených ví o tajemství přísně střeženém církví a vládou, že Mikuláš byl ve skutečnosti kacíř a masový vrah. Vlivem pradávné kletby se navíc každého 5. prosince, když je měsíc v úplňku, vrací ze záhrobí a se svými pekelnými pohůnky roztáčí krvavý kolotoč. Nadsazený akční horor, který se stal divácky nejúspěšnějším nizozemským filmem, převrací naruby oblíbenou předvánoční legendu a nasazuje ji na půdorys teenagerského slasheru. Brakový král Dick Maas svěže podvrací zákonitosti vyvražďovaček drzým narušováním schémat žánru a posléze nechává vyprávění utrhnout ze řetězu. Když se démonické řádění zohaveného Mikuláše rozšíří z ústřední skupiny teenagerů na celé město, mění se film v béčkově rozšafné akční dobrodružství plné honiček a přestřelek.