Na konci Ruska
Režijní debut mladého polského dokumentaristy Michała Marczaka, oceněný na festivalu Hot Docs, nás zavede až na samotnou hranici severního Ruska. Nedaleko Severního ledového oceánu, v místě vzdáleném stovky kilometrů od nejbližšího obydlí, stále funguje jedna z posledních pohraničních stanic, kterou obývá skupina pěti vysloužilých vojáků. A právě sem směřují kroky devatenáctiletého brance Alexeje. I přes zjevnou absurditu střežení této hranice, kterou by mohl chtít omylem překročit maximálně lední medvěd, vojáci neustávají v plnění každodenních povinností. Vyjukaný Alexej je tak zasvěcen nejen do práce pohraničníka, ale také do nezbytných rituálů nutných k přežití v zasněžené pustině. Vizuálně vytříbený snímek nabízí skrze portréty jednotlivých vojáků i jejich vzájemné soužití zajímavou sondu do tak těžko uchopitelné „ruské duše".