Pod africkou oblohou
Film rekapituluje příběh Paula Simona a jeho superúspěšného „afrického" alba Graceland (1986). To sice zviditelnilo africkou kulturu, ale Simon se dočkal tvrdého obvinění, že porušil kulturní bojkot JAR vyhlášený OSN, který nakonec vedl ke konci apartheidu.
Album Paula Simona Graceland vstoupilo do dějin moderního popu a prodaly se ho miliony. Spojilo rozdílné kultury a zároveň rozdělilo veřejné mínění. Kudy vedou hranice mezi uměním, politikou a showbyznysem? U příležitosti pětadvacátého výročí vydání se Simon vrátil do Afriky na koncertní opětovné shledání: tam bylo připomenuto, jak neklidně Graceland vznikal. Propojení afrických a amerických stylů albu sice pomohlo k obrovskému úspěchu, Graceland však taky podnítil politickou přestřelku. Simon se dočkal tvrdého obvinění, že porušil kulturní bojkot JAR vyhlášený OSN, který nakonec vedl ke konci apartheidu. Filmař Joe Berlinger bravurně splétá obě části nejednoduchého příběhu. Simon odkrývá démony minulosti a zároveň se cestou leccos dovídá. Díky přispění Quincyho Jonese, Paula McCartneyho a Davida Byrna je film i úvahou o roli umělce.