Andělský podíl
Pohádkově a sociálně laděný snímek o téměř promarněném talentu a o tom, co se může stát, když je nám dána životní šance, je natočen s neuvěřitelnou lehkostí a humorem hodným osvědčeného pracovního tandemu režiséra Kena Loache a scenáristy Paula Lavertyho. Byl uveden v soutěži letošního MFF v Cannes, kde získal Cenu poroty.
Po předloňském dramatu Route Irish, které bylo stejně jako Andělský podíl uvedeno v hlavní soutěži MFF v Cannes, cítili scenárista Paul Laverty a režisér Ken Loach chuť natočit snímek v jiném tónu. Robbie, Albert, Rhino a Mo se potkávají v Glasgowě při veřejně prospěšných pracích, které jim byly uloženy jako trest za přestupky proti zákonu. Robbiemu právě jeho přítelkyně porodila syna a on si slíbí, že se jeho život začne ubírat zcela jiným směrem – nicméně najít práci a uniknout vlastní minulosti není jednoduché. Naštěstí ho Harry zasvětí do tajemství ochutnávání whisky, a když se Robbie na jedné z degustací dozví, že v nedaleké palírně byl v sudu nalezen letitý a velmi cenný typ whisky, plán, jak zlepšit finanční situaci, je na světě. Pohádkově a sociálně laděný snímek o téměř promarněném talentu a o tom, co se může stát, když je nám dána životní šance, je natočen s neuvěřitelnou lehkostí a humorem. Režisér tentokrát nechává diváky oddechnout a předkládá jim tolik potřebnou naději a osvěžení.