Ač spáchal závažný zločin, dostal osmnáctiletý mladík šanci začít znovu. Jeho okolí však nechce zapomenout a je těžké odhadnout, jak vážně tuto šanci bere on sám. Hloubavý a sugestivní snímek zkoumá hranice lidské tolerance i neodbytné otázky, které přináší čin vymykající se našemu chápání. Snímek byl uveden na MFF v Cannes v sekci Cinéfondation.
„Já to chci jenom pochopit," říká dokumentarista a nejprve sleduje, posléze však neodbytně pronásleduje mladíka, který byl propuštěn z vězení, aby dostal šanci začít znovu a lépe. Nejen hluboké rány, které zasadil rodičům své oběti, ale i nutkání lidí mít jasný názor mu nastoupenou cestu komplikují. Podaří se mu zapudit nebezpečné rysy vlastní povahy? A dokáže jeho okolí a zprostředkovaně i publikum pochopit, co se vlastně stalo? Snímek, jehož atmosféře pomáhá vybraný hudební doprovod od Jelly Belly či Southpaw, nesměřuje ke katarzi, namísto toho usilovně sleduje situaci, snaží se do ní proniknout a diváka vystavuje spíše trvalé trýzni. Podobné postupy známe od Michaela Hanekeho, zatímco svou tlumeností míří snímek ke stylu Christiana Petzolda či Benjamina Heisenberga. A pokud všichni tito tvůrci mají něco společného, pak to, že nejednoznačné stanovisko je plusem jejich filmů, nikoli důsledkem nedostatku tvůrčí odvahy.