Bob Marley je jednou z ikon populární hudby 20. století a velikánem žánru. Byl však též osobností s pestrým soukromým životem, v němž se oddával stejně tak ženám jako touze zlepšit politickou situaci nejen na rodné Jamajce. Režisér Kevin Macdonald měl při výrobě filmu exkluzivní přístup do archivů.
Jen málo hudebníků mělo tak globální vliv jako Bob Marley. Komplexní životopisný snímek ho sleduje ze špinavých uliček rodného Kingstonu přes celosvětovou slávu, s níž se vyrovnával s proměnlivou úspěšností, až po jeho nečekaný skon po převozu ze švýcarského sanatoria. Film těží z přístupu k dříve neviděným archivním materiálům i k Marleyho spoluhráčům z kapely, jiným umělcům i rodině, která o hudebníkovi otevřeně hovoří. Atraktivita snímku spočívá nejen v citlivém zapojení dodnes oblíbené hudby, kterou Marley doslova globálně rozšířil, ale i v komplexním vykreslení jeho osobnosti. Od zájmu o rastafariánské hnutí se tak dostáváme k oblibě marihuany i žen, jak o tom svědčí jeho dvanáct dětí, z nichž některé v dokumentu rovněž hovoří. Neokázalý snímek představuje poutavý portrét mimořádně činorodého hudebníka, kterého je dobré znát nejen jako autora No Woman, No Cry. Sílu Marleyho vůle film staví nad jakékoli zavedené vnímání ikonické osobnosti.