Wadjda
Malá Wadjda sní o tom, že si pořídí zelené kolo. Na závody s kamarádem ze sousedství však musí zapomenout: zákony totiž děvčatům jízdu na kole zakazují. Dívenka se rozhodne vydělat si peníze ve školní soutěži v recitaci koránu. Stává se z ní ukázkově zbožná holčička… Debut první ženy režisérky v Saúdské Arábii Haifay al Mansourové je civilní meditací o svobodě v nesvobodném světě a vzpomínkou na Zloděje kol Vittoria De Sicy.
Desetiletá Wadjda vyrůstá na předměstí Rijádu. Sní o tom, že si pořídí zelené kolo, které se prodává v místním obchodě. Na závody se svým kamarádem ze sousedství Abdullahem však musí zapomenout: zákony totiž děvčatům jízdu na kole zakazují. Když dívenka nenajde pochopení u matky, rozhodne se vydělat si peníze na kolo sama. Kvůli peněžité odměně za vítězství ve školní soutěži v recitaci koránu se z Wadjdy stává ukázkově zbožná holčička… Režisérka Haifaa al Mansourová ve svém debutu evokuje svět takových děl, jako byli Zloději kol Vittoria De Sicy nebo Offside Jafara Panahiho. Navenek prostý příběh o malém dětském snu, který hrozivě pokřivily kulturní stereotypy spojené s tradiční rolí ženy v náboženské společnosti, se vyhýbá zjednodušování. Nejpodezřívavějším protivníkem vychytralé Wadjdy se totiž stává žena – její učitelka Hussa.