Dvě brány sna
Bratři Jack a Louis žijí s těžce nemocnou matkou hluboko v lesích, na hranici oddělující Mississippi od Louisiany. Oddalované se jednoho dne stává nevyhnutelným a živočišní mladíci, komunikující převážně pohledy, se rozhodnou splnit matčino poslední přání. Faulknerem a mistry spirituálního filmu ovlivněný debut byl s úspěchem uveden v Cannes 2010.
Bratři Jack a Louis žijí s těžce nemocnou matkou hluboko v lesích, na hranici oddělující Mississippi od Louisiany. I skrz letmé pohledy, na které je omezena jejich mlčenlivá komunikace, je mezi živočišnými mladíky patrné napětí, momentálně tlumené snahou věnovat se ženě, která je zplodila, během jejích posledních dnů. Nevyhnutelné se však jednoho tichého odpoledne stává skutkem a oba bratři vědí, že spíše než společenské konvence je třeba respektovat matčino poslední přání. A tak se vydávají s podomácku stlučenou rakví na cestu napříč močály a neprostupnými hvozdy. Vizuálně uhrančivý je sousloví jen zřídka tak trefné jako v případě meditativního portrétu rodiny žijící doslova na okraji společnosti. Archetypy prodchnutým, podmanivým příběhem o pomíjivosti tělesného a v jeho nezměrnosti jen těžko pochopitelného duchovního aspektu přírody navazuje tvůrce nejen na velké osobnosti světového filmu šedesátých a následujících let minulého století, ale i podobně „naladěné" současné kolegy, jako jsou Lisandro Alonso či Apichatpong Weerasethakul.