„Film Rosemary má děťátko měl na můj debut největší vliv," tvrdí Sean Durkin, který si Polanského snímek vybral jako svou carte blanche. „Především kvůli způsobu, jakým režisér navozuje pocit strachu, aniž by se snažil diváka děsit." Kultovní adaptace slavného románu Iry Levina patří k nejoceňovanějším psychologickým hororům všech dob. Titulní hrdinka, ztělesněná tehdy téměř neznámou Miou Farrowovou, se v očekávání zářných rodinných zítřků nastěhuje s manželem (John Cassavetes) do proslulého domu Bramford na západní straně Central Parku. Láskou prodchnutá idyla však bere za své v okamžiku, kdy Rosemary pochopí, že dítě, které nosí pod srdcem, je plodem spiknutí satanistické sekty, vedené excentrickým obstarožním párem sousedů odvedle. Precizně režírovaná studie ženské paranoie vyniká vizuálně rafinovaným prostupováním makabrózního světa nadpřirozených sil s rozrušeným psychickým stavem hlavní hrdinky. Pětatřicetiletý Polanski prokázal, že vedle řady kvalit vyniká i bravurním vedením herců (Ruth Gordonová, známá i jako Haroldova Maud, získala za ztvárnění ďábelské sousedky Oscara i Zlatý glóbus).