ODPAD MĚSTO SMRT
Současná Praha, úpadek společnosti je zřejmý. Prostitutka Romi je neúspěšná i ve své profesi, s o to větší vervou se ale do všeho vrhá. Spěje tak ke spáse, nebo k zatracení? Odvážný film režiséra, který bývá spojován především s diváckými hity, značí další posun v jeho pestré tvůrčí dráze.
Prostitutka Romi se potácí životem, do kterého vstoupí obchodník titulující se jako „bohatý Žid". To se nelíbí jejímu pasákovi, který si však jejím prostřednictvím ventiluje své frustrace za jakýchkoliv okolností. Vše tak směřuje do prudkého, opilého finále, které vyjeví i to, co netoužíme znát. V mondénním prostředí odehrávající se film poukazuje na jakousi znuděnou a odtažitou společnost, na základě čehož systematicky odpírá požitky, jaké by na první pohled mohl slibovat. Namísto lakování na růžovo nabízí nelichotivý pohled na lidi v úpadku. Nacházet příčiny společenského selhání je ale obtížné, jako by se vytratily v oparu každodenního opilství. Důsledky jsou však více než zřejmé a pocity o to silnější. Film vznikl na základě divadelní inscenace Dušana D. Pařízka, který vycházel z filmového scénáře Rainera Wernera Fassbindera Der Müll, die Stadt und der Tod. Snímek je v druhém plánu poctou tehdejšímu pražskému souboru Divadla Komedie, který zde v roce vzniku filmu zakončil své mimořádně úspěšné působení.