Ve stínu
Kapitán Hakl vyšetřuje zdánlivě obyčejné vloupání do klenotnictví, záhy ale zjistí, že stojí proti složitému politickému komplotu. Odhalí slabosti protivníků, anebo podlehne těm vlastním? Velkoryse pojatý dobový snímek o tom, jak každá doba potřebuje hrdiny, získal letos devět Českých lvů a pět Cen české filmové kritiky.
Když je kapitán Hakl přidělen k vyšetřování krádeže v klenotnictví, ještě netuší, že se ze zdánlivě obyčejného případu vyklube složitá konspirace, v níž svou přesnou roli neznají ani někteří aktéři. Nejistota panuje i kolem německého majora Zenkeho, který přebírá vyšetřování, ale nezdá se, že by tak činil s radostí a z přesvědčení. Dokáže si spravedlnost najít cestu i v prostředí komunistické tajné policie? A za jakou cenu? V dramatickém příběhu, který se odehrává v pečlivě vykreslených reáliích padesátých let, se postupně ukazuje, že každý má své slabosti, ale ne vždy přejí okolnosti tomu, aby bylo možné je využít pro dobrou věc. Výpravný dobový snímek, který spojuje žánrový tvar s morálním apelem, se obrací do temných časů československé historie a klade si otázku, jaké oběti je třeba položit, aby si člověk zachoval čest nejen sám před sebou, ale i v očích svých dětí.